![]() RÖSTER OM NOIR - Bästa rollspel 2006 enligt Fenix Recension i Fenix (#2-07): ”Det mest innovativa spelet på tio år” ... ”Noir är en imponerande skapelse, rik på stämning och regelmässig smartness”. -Fenix Rekommenderar!- Recension i Signaler från Sverok (#51): "Stämningen och stilen som skaparna lyckas förmedla är fantastisk och inspirerande" ... "Allt som allt tycker jag att Noir är ett mästerverk och ett givet köp".
RÖSTER OM NOIR SPELPAKET Recension i Signaler från Sverok (#58): "...fullständigt briljant..." ... "ett stämningshöjande måste". Recension i Fenix: "Lysande idé och bra genomfört." ... "det märks att konstruktörerna tänkt till lite extra". Här finns en komplett förhandstitt på Noir. |
Noir i Fenix 1/2007 |
![]() |
![]() |
Skrivet av Jonas Ferry | |
2007-01-29 | |
"Bland de mest riskabla berättelserna att rollspela är deckargåtor. Mycket kan gå fel när spelarna ska leta ledtrådar och dra slutsatser, och slutsatserna kan bli helt annorlunda mot vad berättaren förväntar sig. Samtidigt är deckaren en vanlig karaktär inom noir-genren, och därför vill man gärna kunna förbereda deckarscenarier till Noir." Så inleds den femsidiga artikeln "Deckarhistorier i Noir" i Fenix första nummer 2007, som finns att köpa nu. Artikeln handlar om hur berättaren kan förbereda deckarhistorier, och hantera om spelarna går för snabbt eller för långsamt fram. Dessutom presenteras ett spelexempel på hur deckargåtor kan gå till, med en relationskarta och bakgrund som går att använda till en egen berättelse. Diskutera den här artikeln på forumet. (1 inlägg) |
|
Senast uppdaterad ( 2007-01-29 ) |
< Föregående | Nästa > |
---|
![]() |
Senaste forumsinlägg
|